<
Carl Orff
Carmina Burana
>







poprzednie realizacje:


10 listopada 1995



21 listopada 2019, wtorek, 19:00-20:00 (Sala Moniuszki).


Kantata sceniczna w trzech częściach


Prapremiera: Städtische Bühnen, Frankfurt, 8 czerwca 1837
Premiera poprzedniej inscenizacji: 10 listopada 1995
Premiera tej inscenizacji: 21 listopada 2019
Oryginalna ińska wersja językowa


Dyrygent: Lorenzo Passerini
Reżyseria: Boris Kudlička
Przygotowanie chóru: Mirosław Janowski

Współpraca dramaturgiczna: Krzysztof Knurek
Projekcje video: Bartek Macias
Reżyseria świateł: Marc Heinz
Reżyseria świateł: Bogumił Palewicz
Przygotowanie chóru dziecięcego: Danuta Chmurska
Kurator projektu: Stach Szabłowski


Projekt realizowany w ramach "BMW ART CLUB. Przyszłość to sztuka"
sopran   -
kontratenor   -
baryton   -

solo   -

Chłopiec   -
dorosły Chłopiec  -
Druidki   -
Joanna Moskowicz
Kacper Szelążek
Stanisław Kuflyuk

Zbigniew Wołosiewicz, Mirosław Gotfryd

Kosma Łoś, Barnaba Łoś
Piotr Zagórski
Joanna Jękot, Magdalena Freino, Lidia Kitlińska
Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego - Opery Narodowej,
Chór dziecięcy "Artos" im. Władysława Skoraczewskiego
recenzje

STRESZCZENIE



Anonimowi autorzy średniowiecznych pieśni składających się w kantatę Carmina Burana podobnie jak i Richard Wagner nazistami nie byli. Urodzili się za wcześnie. Zeitgeist kieruje się jednak sobie znanymi przesłankami: Orff (obok Wagnera) stał się ulubionym twórcą nazistów, jego zaś nazwisko znalazło się na Gottbegnadeten-Liste, czyli Liście obdarzonych łaską Bożą. Dzieło początkowo (prapremiera w 1937 roku) niezbyt się krytykom spodobało, za to przywódcom III Rzeszy bardzo. Natomiast obecnie cieszy się wielką popularnością wśród zespołów heavymetalowych. Politykę odłóżmy na bok, najważniejsza pozostaje przecież muzyka. Dzięki wizualizacjom Borisa Kudlički przenosimy się z gmachu teatru w kosmos, by z prędkością nadświetlną zmierzać ku uniwersalnym wartościom. Warto polecieć!